helenaass

Direktlänk till inlägg 17 juni 2011

Fredag

Av Helena - 17 juni 2011 09:19

Det har blivit väldigt tidiga mornar nu den sista veckan, varför vet jag inte..men det har bara blivit så...har vaknat runt 6, varje morgon..undrar hur det blir imorgon och resten av veckan? Hm...


Idag ska jag fortsätta plocka/packa det viktigaste jag ska ha med mig till Johan.

Han kom förbi igår och hämtade det jag hade packat då, och det va nå tur att han gjorde det, för vi hade inte fått plats om vi hade tagit allt med oss på samma gång. Hans bil blev lite full..tyckte jag det såg ut som iaf.


Skulle äta frukost också, men kom på att jag inte har nåt pålägg och jag äter inte mörkt bröd utan pålägg...hm..typiskt.


Jag vill försöka få hit Tess också..Det skulle vara så kul att umgås med henne igen, eller vad säger du Tess? hihi Tänker på gamla minnen som hon och jag gjorde, vi hade väldigt kul oftast. Kommer du ihåg mandarinerna? Hahaha


Ska väl även försöka få syster med familj att hälsa på mig och Johan sen, se det från den ljusa sidan sys...Nu slipper vi planera vilken helg ni ska komma och hur länge ni ska stanna :D Nu räcker det ju med att ni säger till nån dag före eller några dagar före bara hihi


Känner för att gå ner och bada, men inge kul att bada själv, sen så åker det så konstiga folk här så vill inte bada själv iaf...man vet aldrig vem som kommer om det nu får för sig att komma nån.


Plockade ur lite ur husvagnen igår på det jag ska ha med mig som Johan tog med sig direkt..det blev rätt så tomt. Kom ju på att han hade ju kunnat tagit hundmaten med sig också..men men, får ta den idag istället.


Å..suck vad tråkigt jag har...det kanske märks på mitt blogginlägg..brukar skriva det jag kommer på då, å det kan vara vad som helst om vad som helst bara jag kommer på vad jag vill skriva så skriver jag det, spelar ingen roll om vad det är, jag skriver i alla fall.


Jag åt en jätte nyttig frukost i måndags..Jordgubbar med mjölk och grädde, tror det va i måndags, eller om det va i söndags? Söndags va det nog nu när jag tänker efter...Intressant att veta? Näe, kanske inte.


Nu är klockan 9.30 och när jag började skriva va klockan 9.20...så där onödig fakta igen då...funderar på om jag ska surfa in på en sida och kolla hur fort jag kan skriva alfabetet igen..får se om jag kan slå mitt senaste rekord som va på 4.37 sekunder.


Pappa skulle köpa med sig sallad till mig idag, så jag hinner äta innan jag åker till Johan..hoppas att pappa kommer ihåg det nu också. Är fruktansvärt sugen på Cocktail-tomater *gottinamnam* Vet inte varför jag är det, men jag har blivit jätte sugen på sånna nu på sistone, kanske för att det är sommar? Brukar bli sugen på alla möjliga frukter/grönsaker på somrarna..Igår vart jag även sugen på vatten melon, men tänkte efter att jag får ju ganska ont i magen när jag äter en sån..så då slutade jag och tänka på det och tänkte på nåt annat istället..vad det nu va.


Jag måste komma ihåg med lilla favorit också, min lilla Ove-kaktus måste jag komma ihåg..Ja, jag har faktiskt en kaktus som heter Ove..Jag har döpt den själv...undrar vart mina andra blommor tog vägen som jag hade med mig..Jag ska ha 2 eller iaf 1 till som jag jätte gärna vill ha med mig.


Det va ganska mycket mygg i husvagnen inatt..tråkigt nog så nu har man 48 miljoner myggbett också lite här å var. *suck*


*Spotify*


Synd att jag inte har riktiga högtalare så det blir lite bas.*dunka*dunka* hahahaa

åååå vad tråkigt jag har...Märks det?

Vi sitter här i venten och spelar lite dota...lalalalala


Vad ska man göra??

Mamma och pappa jobbar, så jag är själv på gården, det är ganska tråkigt att sitta i husvagnen och inte göra nånting, men idag är det extra tråkigt..Visst jag skulle kunna plocka lite, men då får inte hundarna ligga och sova på sina platser så jag väntar lite med det.


La bamba, låten är väldigt bra..Synd bara att Richie dog..Han skulle ha tagit fordonet som inte va med i olyckan, kommer inte ihåg om det va flygplanet eller om det va bussen som krascha...


Har ni ätit myror nån gång? Jag är ganska sugen på att prova, det va nån som sa att de smakar syrligt..men jag vet inte..kanske är nyttigt?


Snart är det midsommar, då brukar myggen börja försvinna, säger dom som vet, men vette f*n om myggen har hört talas om det..iaf inte myggen här omkring.


Jag längtar lite till vintern..att få åka skidor eller pulka efter hundarna, det skulle vara jätte kul, älskar att åka hundsläde..Kom ihåg när jag va 13-14 år..då åkte jag skidor efter en hund vi hade då..Lilla Rocky. Han drog mig på skidor, det va jätte kul faktiskt..Eller lilla å lilla..han va väl inte så liten ändå...det va ju också en draghund precis som mina 2 yngsta.

Sen kom brorsan till Rocky, det tyckte båda va jätte roligt..då blev det bus hela natten hihi. Fina hundar det.. *saknar*

Saknar även en gråhund/jämthund som vi hade när jag va liten..Hon va också jätte fin.


Johan har fixat min Spotify så jag inte behöver byta låt själv, spotify väljer dom låtar jag har lagt till i min lilla spel lista, men vet inte hur han gjorde..kan ingenting om sånt där.


Syster och jag pratade på msn igår, iofs så sa jag inte så mkt..va ganska trött..Men hon hade kanske fixat lite möbler åt mig och det tackar jag ju inte nej till...Kan jag ju ha i lägenheten sen, synd bara att lägenheten ligger i fel område.


Undrar när solen kommer fram igen?? Så man kan bada och bara njuta av solen.

Ligga på gräsmattan och lyssna på musik och bara njuuuutaaaaa härligt härligt.


Härligt härligt, men farligt farligt :D hahahaha *tråkigt*


Näe nu ska jag försöka göra lite nytta, vad nu det kan vara...hm..*funderar* surfa vidare och kanske försöka hitta nå fler låtar på spotify som är bra...men jag har ju dom flesta låtar som jag gillar, iaf vad jag kan komma på.


Ska väl upp lite senare och leta efter mina regnbyxor, dom ska också vara med.

Och så ska jag ta med mig lite musik skivor..undrar vart min mp3-skiva är..den är bra den..Min musik!!! :D Ska försöka leta på Metallica-skivan också..vart nu den kan vara.


Det blev ett långt inlägg idag..så kan det bli när jag är både glad,har tråkigt eller är bara allmänt uttråkad.


Det här 30 minutrarna har gått ganska fort tycker jag..kanske hjälper när man skriver på datorn om ingenting...Pappa, jag vill ha en italienare kommer nu på spotify.


Det va allt från mig idag..långt det blev idag.


 
 
Ingen bild

sys

17 juni 2011 10:28

Japp det var ett långt inlägg..klart jag ska hälsa på dig hos Johan, Richie dog i flygkrasch och hade vägrat flyga hela sitt liv men tog flyget för att han var förkyld och ville hem fort.Jag kan oxå hjälpa dig med spotify om du behöver nå mer gång.Sen vill jag oxå åka släde efter hundarna i vinter ..va kul.

 
Ingen bild

BURZUM

17 juni 2011 10:52

Hoppas du får det bra där iaf sköt om dig

 
Tess

Tess

17 juni 2011 21:59

Grattis i efterskott på din födelsedag! :) Kram

http://tesss1.bloggplatsen.se

 
Tess

Tess

17 juni 2011 22:00

Jaaa det skulle vara skitkul gumman! Klart vi ska ses snart. HAHA ja just ja mandarinerna.. ;) Och Björksätra ;) Hahaha

http://tesss1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 11 augusti 2013 19:14

Japp, precis. Jag ska börja med en ny blogg. Har även kvar denna ett tag men vet inte hur länge, så om denna skulle vara borta en dag så vet ni varför. Eller så har jag kvar denna blogg som jag lägger upp bilder å sånt i, för jag tror inte det blir...

Av Helena - 3 juli 2013 17:10

Helt okej vecka hittils. Jag har iaf bestämt mig för att sälja den här!     Måtten på den: Längd: 120 cmBredd: 50.5 cm Höjd: 45 cm   Den passar till marsvin eller till väldigt små kaniner! Jag har bara använt den 2 ggr, så den är näst...

Av Helena - 30 juni 2013 20:46

F.r.o.m imorgon så är min blogg lösenordsskyddad! Imorgon senast klockan 21.00 är den lösenordsskyddad pga personliga saker! ...

Av Helena - 29 juni 2013 21:39

Jag och min kära syster va upp till Norns bruk utanför hedemora/vikmanshyttan igår kväll och tittade lite, låg mitt ute i ingenstans. Åkte först fel, svängde åt fel håll när vi skulle rätt fram, men till slut åkte vi tillbaka till Vikmanshyttan och t...

Av Helena - 7 juni 2013 16:09


  Jag med en orm på Bessemerfesten i Hofors.      Fanns väl några som sålde en hel del intressanta saker, men jag köpte brända mandlar och jordgubbar. Det bästa med den svenska sommaren är just:     Sitter och väntar på att ett recept s...

Ovido - Quiz & Flashcards