helenaass

Alla inlägg under maj 2013

Av Helena - 31 maj 2013 12:34

Äntligen helg och äntligen har jag fått ett skriftligt papper om att jag är stresskänslig och får inte utsättas för stress i onödan, det tog bara 2 år! Efter många många läkarbesök.

Håller på att försöka få tag på svärfar också för att se om jag kan hämta släpet så vi kan köra skräp till tippen imorgon...får se om han ringer upp.


Satt och kollade i min kaninpärm också om lite saker, va väldigt länge sen jag ittade i den och va väldigt länge sen jag skrev i den. Måste klippa klorna på kaninerna idag när Johan kommer hem.


Hittade även väldigt fina djurdikter i pärmen som jag har skrivit för länge sen:


Nästa gång du ser ett djur, tänk då på att det kan i själva verket vara en ängel i fjädrar eller päls du just har mött.

Stanna upp en liten stund och säg hej på dig lilla ängel, vad vacker du är!

Hur vi behandlar våra djur är precis så som vi väljer att behandla oss själva. Valet borde väl då vara enkelt...

Självklart med kärlek och respekt!


Visst tror ni väl på änglar?

Jag tror självklart på änglar som hjälpare och vägledare.

Men visste ni att våra djur är förklädda änglar med viktiga uppdrag?


Katterna är här för att hela och öppna våra hjärtan

Hundarna hjälper oss att bli av med våra blockeringar

Hästarna lär oss mer om vår önskan att vara fria

Fåglarna påminner oss om att våga flyga

Fiskarna vill värna om vårt vatten

Insekterna påminner oss om att allt har ett värde

De vilda djuren värnar om vår natur och moder jord.

Ta dig tid med att pussa ditt djur på nosen nästa gång och viska:

Jag vet redan att du är min alldeles egna lilla ängel i päls


Nu ska jag nog bada mina små vovvar...iaf Ronja behöver ett bad för hon ligger å svettas.

Det är lättare att bada Sessan och Bella...Sessan hoppar i hennes/deras pool på tomten medan ronja och bella vill bada i duschen.


Skulle ha köpt dricka till Klippo också, så jag kan ta några varv med honom. aja, nu ska jag bada mina vovvar iaf.

Hade bäst alla ni som läser, kommentera gärna.

Av Helena - 26 maj 2013 07:43

Idag när jag vaknade hade jag fruktansvärt ont i huvet efter en hel del tjafs igår, men det löste sig iaf.

Vaknade runt 6-tiden, klev upp strax efter 7 och började baka frukostbröd (bild kommer i ett annat inlägg).

Det luktar gott iaf, så får se om de smakar lika gott.


Det är marknad i byn den här helgen, va ner igår å kikade lite men det va ingenting tyckte jag. Det va inte ens folk på affären, blev jätte förvånad när jag kom dit och det va folktomt.   När det är marknad nånstans så brukar det ju vara packat med folk i affärerna, men inte här inte..jaja, va jätte skönt iaf att det inte va så mycket folk.


Jag längtar mest till lördag nästa vecka (1.a juni) usch va fort det går. Men iaf..då ska jag å min kära syster på Småstadsliv - Greatest hits och det bästa av allt, vi sitter LÄNGST FRAM, har aldrig haft möjlighet att suttit längst fram nån gång när jag har kollat på nå kändisar som uppträder så det ska bli skit kul att se.   


Skulle haft upp poolen också, men det får jag ta i veckan tror jag, för innan helgen SKA DEN UPP!!

Annars händer det väl inte så mycket idag, hade ju vart skönt att fått upp poolen idag och överraska sambon å hans barn när de kommer hem idag...men men, får som sagt ta det till veckan istället.


Nu ska jag göra lite nytta innan det är dags att väcka pojkarna..usch va tråkigt det är att ALLTID vakna först, men men. Sen har jag väldigt svårt att sova på nätterna nu också, det är också jätte jobbigt. *suck*


Men hade bäst alla ni. Kommentera gärna.

Av Helena - 23 maj 2013 13:49

Har ringt hela jävla morgonen till AF och FK, men får ingen jävla hjälp! Nu fick jag hjälp av FK iaf, vad är det för inkompetenta idioter som jobbar på sånna där ställen??


Enda chansen att hitta ett bra jobb som man verkligen trivs med är nog att starta eget idag.

Jag funderar på att starta nån form av hobby där jag åker runt eller att folk kommer hem till mig så klipper jag deras kaniners/marsvins klor, mot en viss summa förståss.   undrar hur man gör, måste väl kanske ha nån form av tillstånd eller nånting skulle jag tro, nån som vet?


Jag tycker inte att jag blir bra på kort..enda som jag tycker blev bra är hundarna   

 







Av Helena - 16 maj 2013 20:30

     

Det är gott med maskrosblad.   


Skönt när det börjar bli sommar.

I helgen är det Myckelbymarknad, kan vara kul OM det finns brända mandlar! Åker mest bara dit för det, annars kan det kvitta om vi åker dit eller inte.


Va på cykeltur med sambon i tisdags, usch, va drygt..såg en jätte fin älg över ett jätte fint landskap.

 

Älgen ville inte vara med på bild, så jag hann inte ta kort på den.


Va även ut å fiskade igår, fick 4 små abborrar..2 får katterna

 


Har även flyttat ut de äldre kaninerna på altan idag.   

                 


De verkar ha det väldigt mysigt iaf..är nästan så jag vill flytta ut dit jag med.   

Enda nackdelen va att det blev väldigt annorlunda inne, blev tyst och jätte tomt i deras hörn..visserligen står de andra kaninerna där nu, men då blev det tomt i deras hörn också...känns väldigt konstigt. Får se om jag tar in de till hösten eller om de får bo där året om nu...får se hur de är när de kommer in i höst...måste ju prova iaf men flämtar dom så måste jag ju släppa ut dom igen, så då får de bo ute..men det märks till hösten.


Skönt att det håller på att bli sommar iaf. Va riktigt skönt idag. Tänkte sätta upp poolen, men behöver en vattenslang för att den ska bli användbar.


Nästa söndag funderar jag på att åka på kaninterrängträning med Almis, det låter väldigt kul iaf..ska iaf ringa å prata med hon som har hand om det nån utav de närmaste dagarna.


Spelade även Tetris på fb nyss, medan jag väntade på att bilderna skulle laddas upp här i bloggen...det gick ganska bra, va väldigt länge sen jag spelade.


Kaninerna håller på att hoppa i buren ute på altan å hundarna funderar varje gång vad det är som låter, de hoppar upp i fönstret och kollar om det kommer nån...   mina små älsklingar!


Jag har mer sympati för djur än vad jag har för människor!


Va ut i skogen också nu i helgen.

     

Fint med skogen alldeles utanför huset.


Nu ska jag titta till kaninerna på altan,sen titta om min sambo har somnat å sen hoppa in i duschen och lägga mig å se på nån film kanske eller nåt. God natt med er alla.


Ni får jätte gärna kommentera/fråga vad ni vill. Hade bäst alla ni trevliga som läser min blogg.

Av Helena - 5 maj 2013 07:31

Här kommer lite bilder från igår när jag å Molly va ute på tomten.



     



Första gången ute för ena kaninen.

Syster till denna har fått en jätte hård knöl under vänster baktass, verkar som att hon har ont av den för hon blev arg när jag tog på den igår...ska iaf ringa till veterinären och höra om jag kan komma dit imorgon.

Men hon äter ju bra å ser ut att må rätt bra ändå så det är nog ingen fara, hoppas jag. 
 



I fredags när vi va ut och gick med hundarna fick vi se grodyngelägg, har inte sett sånna sen jag va liten.


   


Tänkte ta in några ägg å se de födas, men läste på nätet att grodor är fridlysta, det visste inte jag förrän jag läste det på nätet, men får ta bilen eller cykeln till grodynglena i stället och titta på dom där.


Idag ska vi fixa med uteburarna, så alla kaninerna får komma ut å hoppa och skutta.

2 av kaninerna ska bli utekaniner, känns väl inte så jätte bra, men det är nog bättre för dom.


Nu ska jag nog väcka pojkarna så de vaknar och kan sova inatt.




Ovido - Quiz & Flashcards