helenaass

Direktlänk till inlägg 31 maj 2013

Nu verkar det gå bra.

Av Helena - 31 maj 2013 12:34

Äntligen helg och äntligen har jag fått ett skriftligt papper om att jag är stresskänslig och får inte utsättas för stress i onödan, det tog bara 2 år! Efter många många läkarbesök.

Håller på att försöka få tag på svärfar också för att se om jag kan hämta släpet så vi kan köra skräp till tippen imorgon...får se om han ringer upp.


Satt och kollade i min kaninpärm också om lite saker, va väldigt länge sen jag ittade i den och va väldigt länge sen jag skrev i den. Måste klippa klorna på kaninerna idag när Johan kommer hem.


Hittade även väldigt fina djurdikter i pärmen som jag har skrivit för länge sen:


Nästa gång du ser ett djur, tänk då på att det kan i själva verket vara en ängel i fjädrar eller päls du just har mött.

Stanna upp en liten stund och säg hej på dig lilla ängel, vad vacker du är!

Hur vi behandlar våra djur är precis så som vi väljer att behandla oss själva. Valet borde väl då vara enkelt...

Självklart med kärlek och respekt!


Visst tror ni väl på änglar?

Jag tror självklart på änglar som hjälpare och vägledare.

Men visste ni att våra djur är förklädda änglar med viktiga uppdrag?


Katterna är här för att hela och öppna våra hjärtan

Hundarna hjälper oss att bli av med våra blockeringar

Hästarna lär oss mer om vår önskan att vara fria

Fåglarna påminner oss om att våga flyga

Fiskarna vill värna om vårt vatten

Insekterna påminner oss om att allt har ett värde

De vilda djuren värnar om vår natur och moder jord.

Ta dig tid med att pussa ditt djur på nosen nästa gång och viska:

Jag vet redan att du är min alldeles egna lilla ängel i päls


Nu ska jag nog bada mina små vovvar...iaf Ronja behöver ett bad för hon ligger å svettas.

Det är lättare att bada Sessan och Bella...Sessan hoppar i hennes/deras pool på tomten medan ronja och bella vill bada i duschen.


Skulle ha köpt dricka till Klippo också, så jag kan ta några varv med honom. aja, nu ska jag bada mina vovvar iaf.

Hade bäst alla ni som läser, kommentera gärna.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 11 augusti 2013 19:14

Japp, precis. Jag ska börja med en ny blogg. Har även kvar denna ett tag men vet inte hur länge, så om denna skulle vara borta en dag så vet ni varför. Eller så har jag kvar denna blogg som jag lägger upp bilder å sånt i, för jag tror inte det blir...

Av Helena - 3 juli 2013 17:10

Helt okej vecka hittils. Jag har iaf bestämt mig för att sälja den här!     Måtten på den: Längd: 120 cmBredd: 50.5 cm Höjd: 45 cm   Den passar till marsvin eller till väldigt små kaniner! Jag har bara använt den 2 ggr, så den är näst...

Av Helena - 30 juni 2013 20:46

F.r.o.m imorgon så är min blogg lösenordsskyddad! Imorgon senast klockan 21.00 är den lösenordsskyddad pga personliga saker! ...

Av Helena - 29 juni 2013 21:39

Jag och min kära syster va upp till Norns bruk utanför hedemora/vikmanshyttan igår kväll och tittade lite, låg mitt ute i ingenstans. Åkte först fel, svängde åt fel håll när vi skulle rätt fram, men till slut åkte vi tillbaka till Vikmanshyttan och t...

Av Helena - 7 juni 2013 16:09


  Jag med en orm på Bessemerfesten i Hofors.      Fanns väl några som sålde en hel del intressanta saker, men jag köpte brända mandlar och jordgubbar. Det bästa med den svenska sommaren är just:     Sitter och väntar på att ett recept s...

Ovido - Quiz & Flashcards