helenaass

Alla inlägg under juli 2011

Av Helena - 26 juli 2011 10:58

Det har blivit mycket spel på sistone, men det är faktiskt jätte kul, iaf när man är två. Men då är allt mysigt.


Jag har kommit längre på Castlevania - Symphony of the night än vad Johan har gjort så då kan jag hjälpa honom att komma vidare, det är ganska kul.   


Johan har även hittat mitt andra favoritspel...vet inte om jag har skrivit om det förrut, men det är Phantasmargoria, det första. Verkligen älskar det spelet. Lite svårt att komma ihåg vad man ska göra när jag inte har spelat det sen i slutet av -90-talet. Det kom ut till PC 31 Juli 1995 och till Sega Saturn 8 Augusti 1997.


Phantasmargoria 2 är inte lika kul som 1.an Det kom ut 30 November 1996.

Men 1.an är jätte kul, nu vet jag iaf lite om vad som hände när jag läste lite om det på en sida...kan ju vara kul att veta lite om spelet iaf.


 



Jag har för mig att det ska finnas en bok med samma titel, men är inte säker på det.


Jag har även fixat lite nya saker till min telefon..Ja, jag själv har gjort det. Så alldeles oteknisk är jag inte bara för att jag är tjej...som vissa tycker.     


Jag har tänkt att jag ska försöka mig på att starta xboxen lite senare å spela lite Zumba...eller så ringer jag till Johan å frågar hur man gör. hahaha


Jag städade i vebon igår..det va ganska kul, släpet blev fullt iaf. Så nu sitter jag å funderar på vad jag ska göra idag innan pojkarna kommer hem.

Jag håller ju på att tvätta, men tvättmaskinen sköter sig själv nu mer..förrut när vi precis hade fixat in den å börjat tvätta så ville den vandra ur badrummet..tänkte att den kanske frös när den står nära fönstret? hihi


På söndag KANSKE vi ska till Grycksbo..men vi får se hur vi gör, jag har inte riktigt bestämt om jag vill dit än, för jag kanske vet vad som kommer att hända om vi åker dit å jag måste tänka väldigt noga igenom det om jag vill det eller inte.


Vi har tittat på serien The Walking Dead - första säsongen. Å den är faktiskt väldigt bra. Helt klart sevärd. Tror det va i November Andra säsongen skulle komma på tv, eller va det i September?


Nu ska jag gå ut i bon å leta efter lite saker som jag vill ha in, som jag känner att jag behöver just nu. Men den kartongen med den saken ligger väl längst in..brukar vara så iaf, att ska man ha nåt så ligger det oftast längst in eller högst upp.


Jag ska försöka fixa lite mer bilder också, men det va ett tag sen vi va ut i skogen nu å så har jag tappat bort min kamera, vet inte alls vart den kan tänkas vara...   men den måste väl ligga här hemma nånstans, hoppas jag.


Hade bäst.


Jag älskar min Johan!!!     



Av Helena - 22 juli 2011 12:11

  En riktig trollbäckDe   Den här busken luktar inte gott   En jätte fin skog   S

Söta älgen igen  

  En jätte fin bäck   En jätte fin älg som vi såg på vägen hem.   Mitt favoritspel      En fin skogsbild   Vems bajs? Nån som vet?   Ett gruvhål.


 

Ett litet hjortron.


Det va några fina naturbilder, det fanns jätte många hjortron där vi va å fiskade igår.

Vi va och fiskade igår. Johan fick 2 stycken abborrar. Jag tappade 1. Men det spelar ingen roll, Johan måste ju också få lite fisk å inte bara jag.

Idag har det inte hänt så mkt ännu. Johan har äntligen hittat Phantasmargoria åt mig. Det första Phantasmargoria alltså, fan va jag har saknat det!!!


Jag har även spelat lite Castlevania - Symphony of the night också nu på morgonen. Det är också ett av mina favorit spel.


Imorgon är det marknad i Myckelby som vi ska på alla tre. Det ska bli kul faktiskt.

Hoppas att vädret är bra bara. Lite roligare att vara ute då.


Ont i halsen har jag också, börjar kanske bli sjuk...Jag vet inte?

Ska väl ut med vovvarna snart å sen kanske äta lite lunch å se på nån film kanske?


Ikväll ska vi tre äta Tacos!!! Det är så himla gott, kan äta det flera ggr i veckan.


Det va allt från mig, nu ska jag göra lite nytta som att gå ut med vovvarna.

Men kommentera gärna!


Av Helena - 18 juli 2011 09:05

  Ser ni spökerna nånstans??

   En bäverhydda.   Den här bron åkte vi under.


Vi va ut å fiskade i Dalälven igår och medans Johan körde båten så tog jag massa roliga bilder  

Men batteriet i kameran tog slut, så jag fick inte ta på fisken som jag fick, det blev iaf en gädda på ½ kilo..kanske inte så mkt att skryta med, men det är ju iaf något. Första gången vi fiskade i Dalälven så fick jag en liten abborre, då fiskade vi från land men igår va vi ut med båten. När ska du få fisk då Johan?   


Idag regnar det så jag kan inte hålla på ute...eller visst kan jag, men inge kul när det bara regnar hela tiden, så får väl vänta tills det blir bättre väder.


Nu har jag iaf fått reda på vem det va som mördade Tommy.Johansson i Hofors, Hofors bästa lärare!!   det stod i aftonbladet igår.


Har inge mer att skriva om idag, kanske fortsätter mer imorgon om jag kommer på nåt.


Hade bäst alla ni som läser.

Av Helena - 15 juli 2011 11:37

     En jätte fin kvällsbild tagen från altan


  En fin bild över Dalälven


  En fin till bild över Dalälven.


jag ska fixa en bild på mig och Johan tillsammans också så vi/jag kan lägga ut. hihi


Undrar vad som händer idag...jag ska iaf in till djurmagazinet innan jag hämtar Johan å köpa lite fredagsgott till djuren. Dom behöver ju också lite gott när det är helg å fredagsmyyyyys   


Just nu sitter jag å tittar på filmen: Se upp för dårarna..den filmen är ganska bra.

Klockan är nu 11.49..å jag har fruktansvärt tråkigt just nu..Det regnar så det är inge kul att vara ute å pysslar heller *suck*


Imorgon ska vi eller iaf jag plocka ur släpet med mina saker och gå igenom dom, om det är nåt jag vill eller ska ha kvar, så jag hoppas det blir bra väder.

Men det blir det väl inte..det är väl regnperiod nu fram tills snön kommer.   


Näe, nu måste jag hitta på nåt..kanske spela lite Patapon.    haha näe, det va jätte svårt..iaf för mig som är tondöv, men Johan får lära mig det sen...nån gång

Jag är bara jätte sugen på att spela Castlevania - Symphony of the night.


Jahapp, nu är filmen slut..hm..vad ska jag göra nu då??

Lyssa på musik ett tag, tills hundarna ska ut? Hm..jo det blir nog så..har f*n ingenting att göra idag..städa? Det gjorde jag igår. Hm...Fredag...hm??


Värsta grymma tjejen med Magnus Uggla är väldigt bra faktiskt.

Jag skulle faktiskt vilja ha min spel lista in på min mp4.a, går det?  hm?? Johan!!!   


Kan ju sitta här å skriva till 14.30 tills hundarna ska ut.


Kan ju spela lite Zumba kanske...är ju både kul å effektivt men jobbigt.

Eller nåt annat roligt tv-spel...jag klarade Piff å Puff - The rescue? (eller vad det nu heter) på 20 minuter i måndags tror jag det va. Då blev jag stolt över mig själv..det är inte ofta man klarar ett spel på 20 minuter, det va ju iaf..ca...20 år sedan jag spelade det....usch, 20 år sen...låter som man är gammal kärring på 40-50 år. hahaha


Usch va det blåser å regnar, riktig storm ute ju.

Riktigt höstväder både ute å inne, ute regnar å blåser det å inne är det jätte kallt.


Vi pratar om att skaffa ankor,gäss eller höns. Jag skulle även vilja ha en gris eller två. 2 stycken jätte söta griseknoer   så kan vi sitta å titta på tv eller film å äta godis när Johan gör nåt annat haha va gulligt det skulle vara.


En typ släktings syster hade en jätte söt liten minigris som rymde ner på byn ganska ofta, och hade jag varit tillräckligt gammal och bott själv när hon gjorde sig av med den så hade jag mer än gärna tagit hand om den. Den va så jätte söt.   

Men vanliga grisar är också jätte söta, så kan man mata dom med nappflaska också, jätte sött ju, måste försöka övertala Johan bara. Men de ska INTE  gå till slakt isf, isf blir de familjemedlemmar!!

Marcus ska ena grisen heta iaf, det har jag besämt mig för, den andra grisen ska vara en tjej..hon ska heta Ylva.   om jag får bestämma dvs.


Nu ska jag försöka hitta på nåt å göra, lyssna på musik å titta ut genom fönstret på regnet å frysa lite till. *suck*


Jag älskar dig Johan!     Nu och för evigt.    

Av Helena - 14 juli 2011 17:59

Johan har hittat ett spel till PSP som heter Patapon 3, så den låten har han gått å småsjungit idag..visst okej, spelet va helt okej..å han låter väldigt gullig när han går å små sjunger på den där patapatapatapon hela tiden haha


Annars har jag städat på tomten och här inne i huset idag..det va verkligen skönt att få det städat runtomkring idag, men det tråkiga är att det finns ingenting att plocka med när man väl har städat, så då har jag jätte tråkigt istället..*suck* eller tråkigt och tråkigt har jag väl inte direkt. Johan sitter ju här brevid och fipplar med sin dator   


Tur iaf att vi har disk och tvättmaskin.

Just nu väntar vi på Johans föräldrar,Johans son och Johans syster som borde väl komma strax.


Har iofs hela släpet fullt med saker från mina föräldrar som jag skulle kunna plocka med..som jag har haft med mig från stället jag bodde på förrut, så det är ju mina prylar, har en liten gris där som ligger och grymtar. Det är en liten rosa kylskåpsgris...bild kommer...den är så jätte söt.


Jag har äntligen hittat kabeln till min kamera så nu kan jag äntligen börja lägga in bilder i datorn igen. YES!!!!   


Näe, nu fick jag ganska stor lust att gå ut å plocka på släpet...tror nästan jag ska göra det.


Hej hopp! Hörs en annan dag! Kommentera gärna nu!! Mer kommentarer tack!

PSP

Av Helena - 12 juli 2011 21:32

  

Äntligen har vi skaffat en PSP.


Johan köpte PSP´n och jag köpte

Castlevania: The Dracula X Chronicles

Det bästa med det spelet är att Castlevania - SOTN är också med i det. YES!!!!

Fan va jag har saknat det spelet!!

Hämtade mina saker hemma hos mina föräldrar idag..iaf de saker som fick plats på släpet och i mina föräldrars bil.

Sen hämtade jag Johan å sen hämtade vi Johan´s pojk på dagis, sen åkte vi till Hedemora och handlade lite.

Stannade till på ett ställe vid Dalälven, det är så otroligt fint där vid Dalälven..Hela Dalälven är fin tycker jag...den är så vacker när man åker över den. Älskar den!


Enda nackdelen med Castlevania - The Dracula X Chroinicles är att Castlevania: Rondo of Blood... att man måste spela det ett tag först innan man kan "låsa upp" Castlevania - SOTN. Läste det nånstans att man behöver ta en sak på ROB nästan i början av spelet, men kommer inte ihåg vart jag har läst det...Och vad skulle det vara för nåt, nån som vet???


Funderar på om jag ska gå å lägga mig...Tror Johan har somnat när han lade pojken...hihi va sött.


Nu börjar hösten komma också tror jag...börjar bli lite kallt nu..iaf ikväll är det ganska kallt   Det blåser iaf kallt ute men inne är det varmt och skönt.


Imorgon ska jag till Falun också...usch, vill inte det...Vill vara hemma och pyssla på tomten istället, finns så mycket jag skulle vilja göra, men inte kan imorgon...*snyft*


Johan hade inte somnat hihi.


God natt med er alla.

Kommentera gärna!!!

Av Helena - 10 juli 2011 12:55

Jag kommer fan inte på nå bättre rubriker än dagarna...vet inte alls vad jag ska skriva som rubrik.

Vet inte riktigt vad jag ska skriva i bloggen heller, är därför jag inte har skrivit på ett tag..Har haft lite idé torka på sistone. Sen har jag/vi haft mycket att göra på kvällarna också så det har inte blivit så mkt tid över till bloggskrivandet.


Igår så klippte vi gräset tillsammans och rensade i hallonbuskarna och idag regnar det. Skönt med lite regn..det är skönt att bada då.   


Annars händer inte så mkt...det har både regnat och åskat här idag, men nu verkar det som att det klarnar upp.


Förhoppningsvis så kommer saker vi har beställt imorgon. *hoppas*hoppas* verkligen på det. Men tråkigt nog så kan jag inte hämta ut dom förrän Johan kommer hem, ena saken som vi ska hämta ut måste han vara med, för det står på honom och den ena saken vet jag inte alls vart kommer...om den kommer till Långshyttan eller Hedemora..har ingen aning, det visar sig imorgon eller på tisdag hoppas jag..men iaf så är det för långt att gå...måste ha bilen isf.


Jag ska väl hämta mina saker också nån dag nu i veckan...Tisdag kanske eller nåt.


Jag har iaf spelat mycket Piff och Puff till Nintendo 8-bit ett par ggr den här veckan..men det märks att det va fruktansvärt länge sen jag spelade det. Spelade det första gången hos grannen har jag för mig...som bodde där då. *saknar*

Gun smoke har jag också prövat nu på sistone, det är också ganska kul, men jag tror jag bara har kommit till bana 2 eller bana 3 eller nånting sånt där...har inte kommit längre iaf..Men måste försöka engengera? mig i det lite mer så jag kommer nån vart eller om Johan kan hjälpa mig att klara det.

Har även spelat ett Simspons spel som jag inte kommer ihåg vad det heter nu, vet inte om det är 1.an eller 2.an...det är också till Nintendo 8-bit...Det har jag för mig att jag också lånade av grannen.

Det finns en del roliga spel till nintendo 8-bit...fast det är 25-26 år gammalt så är spelen lika roliga idag som då...tkr jag iaf.


Nintendo 8-bit väcker väldigt många minnen. Ice climber spelade jag och Johan i veckan..det är inte lika kul...men ganska kul.


Annars händer det inte mycket här..för tillfället...vi har iaf fått in disk och tvättmaskin nu..helt fantastiskt underbart.   

Nu är det bara varmvatten som behövs så kan vi duscha hemma också.


Hoppas verkligen att våra prylar kommer imorgon, det skulle ju vara helt underbart fantastiskt roligt...Bild kommer på dom när vi har fått dom.   Det är jätte fin färg på den ena saken. hihi


Nu ska jag kika på när Johan spelar The Legend of Zelda III till SNES.

Sen ska jag,Johan och hans pojk kanske åka å bada i en sjö här borta..<---dumt skrivet egentligen...det är klart vi ska bada i en sjö...vart annars??   


Jag vill ha fler kommentarer...kom igen nu!! *kram* på er alla som läser.

Av Helena - 5 juli 2011 11:58

Idag har jag å djuren tagit en riktig slödag..iaf under förmiddagen och det har varit rätt skönt att bara ligga å slappa framför en bra film..Visserligen blir man ganska seg..men det är skönt ibland.

Ska väl snart sätta fart med nåt...vad nu det kan tänkas vara...Jag ska iaf hoppa in med huvudet i duschen å tvätta håret i iskallt vatten. Hoppas vi får varmvatten imorgon och tvättmaskin.


Funderar på om jag ska ut med hundarna och kanske hitta på nåt med dom ute, eller om vi är ute allihopa å fixar lite på tomten, det behövs fixas lite här å var.


Jag va in till Media Markt i Valbo i Fredags förra veckan å  köpte en kinect till Xbox360 med medföljande spel: Kinect adventure, eller vad det nu heter..Det va rätt kul, men ganska enformigt för det är samma uppdrag hela tiden fast det blir svårare och svårare. Vi ska försöka köpa Zumba också..Jag kollade på youtube och det ser faktiskt både roligt och jobbigt ut. hihi


Vi spelade äventyrsspelet igår kväll och blev väldigt svettiga, så vi åkte bort till en sjö och badade, en iskall sjö, kändes precis som siljan fast kallare...tyckte iaf jag. haha


Det är så fruktansvärt lugnt å tyst här ute, det är så skönt att bara vara hemma, förrut när jag bodde i stan så tyckte jag inte om att vara hemma så mkt, men nu älskar jag verkligen hemma livet..Antingen va det för att det va för mkt liv på människor å bilar i staden eller så ville jag inte vara hemma i lägenheten för jag inte mådde bra där...??

Men nu mår jag jätte bra, allting är så himla perfekt just nu.


Imorgon ska jag till Falun, usch blir att stiga upp tidigt och skjutsa Johan först till jobbet och sen ska jag hem..va hemma en stund å sen till Falun igen på eftermiddagen...usch, hatar att gå upp tidigt när jag inte behöver, det är så skönt att ligga å dra sig på morgonen.


Näe, det här går inte längre, jag måste ut med hundarna å sen ut på tomten å pyssla..orkar inte sitta inne när det är så fint väder.


Hade bäst alla ni som läser min blogg.

Ovido - Quiz & Flashcards