helenaass

Alla inlägg under oktober 2012

Av Helena - 28 oktober 2012 19:55

Mörkare och mörkare varje dag som går nu..jätte trist, men skönt när det är full måne ikväll, va verkligen jätte mysigt att gå med hundarna ikväll.


Igår åkte jag till Jäderfors utanför Sandviken för att köpa en liten kanin. En liten dvärgvädur på 2 månader.

Jätte söt, så nu fick min lilla Almis en kompis och det gick bättre än väntat att sätta ihop dom.


   

Här är Almis och Stina. Almis är närmast och Stina sitter inne i huset.       

   Almis på golvet.

  

Lilla Stina som sitter hos farliga husse.   Första gången hon sitter i hans knä.

Nu är det lite mindre än 2 månader kvar till Julafton, men jag längtar mer till 1 december än vad jag längtar till julafton...blir nog en spännande julkalender iår..Ni som är något äldre, kommer ni ihåg julkalendern: Mysteriet på Greveholm? Denna julkalender som kommer iår heter: Grevens återkomst. Det ska verkligen bli spännande att se, synd bara att det inte är samma skådespelare som är med. Vissa är ju med, men inte alla.   


I helgen ska vi fira min sambo som fyller år nästa vecka, det ska bli spännande att ge honom hans födelsedagspresenter.    För det är något han VERKLIGEN behöver!

Nu ska jag lägga mig å kolla på rederiet. Den gamla serien som gick på 1:an mellan 1992-2002.

God natt allihopa

Av Helena - 19 oktober 2012 19:43

Det blev lösenord på den förra bloggen..men vill ni läsa den så fråga gärna efter lösenordet.    det är av personliga skäl som det är lösenord.

Av Helena - 19 oktober 2012 19:25
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Helena - 17 oktober 2012 11:04

Idag är det onsdag och jag ska snart iväg..usch har ingen lust idag. Är jätte trött, men men jag måste.

Hoppas att det blir bättre nästa vecka...*hoppas*hoppas* verkligen det blir bättre nästa vecka!! Håller tummarna.

Och det är även fler med mig som håller tummarna, men innan det måste jag vänta på att det ska bli fredag så jag kan få besked och jag hoppas verkligen att det blir ett glatt besked!


Ikväll kanske vi ska äta tacos iaf om jag får bestämma.   


Jag har hittat serien Skilda världar på en sida på nätet som laddar upp massa serier och filmer, jätte bra. men det finns bara 2 säsonger av skilda världar där just nu, så jag hoppas det kommer fler. Ska iaf köpa den serien när jag får pengar.


Såg att Hemköp hade börjat med pepparkaksdeg,saffran och julmust igår när jag va där å handlade...snart är det jul.

Det är ju nästan bara 2 månader kvar tills det är julafton.

Funderar på att åka in till Borlänge (kupolen) och handla lite julklappar nästa helg och födelsedagspresenter till J och syster, vet inte alls vad jag ska köpa till syster...eftersom hon inte säger vad hon vill ha...precis som J..*suck*

Eller om jag åker till Valbo eller bara Falun...vi får se vad som händer.


Nu ska jag göra mig klar för att åka iväg. Usch..vill inte...


Bye for now!

Av Helena - 15 oktober 2012 21:09

Läste några hemmets journal som jag fick av mamma i lördags..läste lite idag..det va en novell där som en person hade skrivit och det va verkligen som det som har hänt mig för ett antal år sen..precis nästan likadant..va nästan som den här personen hade skrivit om mig, tänk att det finns folk som har vart med om precis samma sak som mig..svårt att tänka sig det egentligen fast ändå inte...usch...läskigt egentligen.


Idag har jag vart i Säter hela dagen..rätt fint där endå vid sjön Ljusten..personerna som bor på psykhuset har det väldigt fint endå.


I morgon ska jag jobba igen, får se om jag kommer in eller om det snöar..just nu regnar å blåser det ute...usch..riktigt höst väder här nu.

Det snöar iaf i norra dalarna...hoppas verkligen att snön kommer hit också, men inte förrän jag har hunnit satt på vinterdäcken.


Jag saknar min lilla fyris   


Nu ska jag nog göra mig klar för kvällen så jag orkar upp imorgon, ska upp tidigt..usch. drygt.

God natt världen.

Av Helena - 13 oktober 2012 20:33

Väldigt trevlig lördag. Tog det lugnt på morgonen. Sen åkte vi till mina föräldrar för att fira pappa som fyllde år förra helgen, men dom jobbade då så det blev till att fira denna helgen istället. Åt jätte god smörgåstårta och träffade syster och min systerdotter...men min systerdotter verkar inte må så bra..stackarn...


 

Denna åt vi idag hemma hos mina föräldrar..*gott*gott*


Annars har det väl inte hänt så mkt...tog även hem lite saker från mina föräldrar.

Jag har hittat avslappningsmusik på youtube också, ska börja köpa sånna skivor, jag har gjort en jätte fin och mysig läshörna i sovrummet, så där ska jag sitta och läsa imorgon och ha det väldigt mysigt för mig själv och bara njuta å lyssna på avslappningsmusik  och så ska jag även börja samla på pixi-böcker, men det kanske jag skrev i det förra inlägget..kommer inte ihåg.


Tänker väldigt ofta på saker som hände för inte så länge sen..endå känns det som det va länge sen..saknar det ibland...väldigt mycket! Visste inte att jag skulle sakna det så mycket som jag gjorde...men varför blev det som det blev?    Det funderar jag väldigt ofta på.

En person sa till mig att jag kanske inte har avslutat det...undrar om det kan vara så att det blev fel avslut på alltihop...i början va det mest skönt, men nu saknar jag det mesta som fanns....

Av Helena - 12 oktober 2012 15:20

Jag är tillbaka till den här bloggen istället, gillar den bättre ändå.

Den förra kunde jag inte göra smilyes på och det tyckte jag va lite tråkigt.


Men iaf...idag så har vi allihopa städat. T.o.m grabbarna har städat med gott humör, och det tycker jag är väldigt ovanligt...att pojkar är på gott humör när de städar...är inte ofta man träffar på sånna.   


Hela helgen är iaf bokad just nu, imorgon ska vi hem till mina föräldrar å gratta pappa som fyllde förra lördagen, sen så följer förhoppningsvis min systerdotter med hem hit då ska vi äta tacos och sen när det blir lite mörkt ska vi åka å kolla efter spöken hade vi tänkt, men vet inte vart ännu...alla ställen ska ju ligga så långt bort.

Men troligen så drar vi till Säters gamla kyrkogård, det sägs att det ska spöka där iaf och att man ska kunna se en vit gestalt bland gravarna...har iaf sett bild på det.     

Men skulle vara kul att själv uppleva nåt sånt där på en kyrkogård.


Hoppas verkligen att vi åker dit och att hon kommer...om vi inte vågar gå ur bilen så kan vi ju alltid sitta kvar...*mörkrädda*


Det har börjat ett nytt tv-program på tv3 också som heter kontaktannonsen som jag har börjat kolla på...fick reda på det igår, så nu har jag en hel del avsnitt att titta på...jag tycker det är väldigt intressant iaf fast jag har mitt...men kul att kolla på andra människor som söker efter kärleken.


Jag börjar även bli klar med födelsedagspresenter till min älskling...och det han inte får när han fyller, får han kanske i julklapp.


Jag drömde en mardröm eller vad jag ska kalla det häromnatten...fick nästan panik...drömde att jag hade glömt att köpa ingridienserna till smörgåstårtan jag brukar göra...och precis när jag skulle åka i väg att fixa det så kom mina föräldrar å "Jojje" i Tre kronor..tillsammans med mina föräldrar. Jag hade 30 minuter på mig att åka till affären innan den stängde...men jag vaknade precis när jag skulle sätta mig i bilen...


Nu ska jag lägga mig å se på kontaktannonsen.





Av Helena - 3 oktober 2012 16:52

Kommer att säga upp denna blogg för att jag har startat en ny blogg på en annan sida.


Tack för mig.

Ovido - Quiz & Flashcards