helenaass

Alla inlägg under mars 2013

Av Helena - 28 mars 2013 13:28

Önskar alla er en riktigt glad påsk.

 


Det är farligt att städa på söndagar.   

 


Det blir lugnt idag...väldigt lugnt idag. Ska bara vara hemma å ta det lugnt, kanske åker till sambon och kikar om de har fått nån fisk senare.


Vet inte vad jag ska skriva om idag...har ingen fantasi alls..är ganska trött också.

Skriver mer kanske under helgen eller nåt.

Av Helena - 26 mars 2013 19:28

Så där ja, nu va jag nyklippt och jätte nöjd.   Det blev väldigt kort. Jag satt och funderade för mig själv medan jag satt där hos frissan om jag skulle säga åt henne att sluta klippa för det blev väldigt kort..men det blev bra till slut. Bild kommer i helgen, det ska bli en överraskning för syster och hennes dotter och mina föräldrar på lördag.

Därför lägger jag inte ut nån bild idag, för de kan ju hitta den här bloggen, det vet man ju aldrig.   Det va kul att en gammal granne klippte mig idag, kul att prata gamla minnen så där. Hon blev iaf glad att se mig.   Hon sa det: Hej Helena, det är jag som ska klippa dig.  Vi pratade en massa saker om familj å syskon, så det va jätte kul att träffa henne igen.


Annars har det väl inte hänt så mycket sen sist..har äntligen fått tag på en crosstrainer idag, så nu blir det till att träna, tränade i ca 30 minuter på den idag, får se om jag har nån träningsvärk imorgon annars ska jag nog träna lite på den iaf.


På söndag är det sommartid också, då vrider man fram klockan 1 timme, va fort det går. Snart sommar. Hoppas verkligen att det blir en bättre sommar än det va 2012. Ett tricks som jag har lärt mig är att sommartid=plocka fram utemöblerna och Vintertid=plocka bort utemöblerna.


Snart är det påsk också, är egentligen ledig på Torsdag, men mina arbetskompisar ville att jag skulle komma och ha det mysigt med dom...grilla eller göra nåt annat kul...får se vad det blir, skulle ju vara skönt att sova ut också, men jobbar jag på torsdag så ska jag försöka vara ledig på onsdag nästa vecka, då blir jag riktigt långledig.   


Enda nackdelen med att det börjar bli sommartid är att det är ljust på kvällarna..känns inte riktigt mysigt att tända ljus då...eller mysigt kanske det är, men inte på samma sätt som det är på vintern.


Nu börjar min fantasi ta slut..men skriver mer en annan dag. Hade bäst alla ni som läser min blogg...kommentera gärna.

Av Helena - 25 mars 2013 15:43

Så här ser jag ut idag

 

Imorgon ska jag klippa mig kort...väldigt kort. Och så funderar jag på att köpa hårtoningsmatrial...eller vad det heter...är så trött i huvet nu så jag skriver nog bara på för fullt det jag kommer på.


Har hittat 2 frisyrer som jag skulle kunna tänka mig..men de ser nästan likadana ut, bara det att den ena är lite kortare än den andra, men jag tror det blir den längre versionen, bild kommer imorgon iaf...

Det ska bli väldigt skönt att klippa sig korthårig, har faktiskt saknat att ha kort hår, bara det att det är jobbigt när det växer ut eftersom jag har lite lockigt hår också, blir stora lockar i nacken...men jaja, det är sånt man får leva med.   

Men får se om jag ska tona håret eller om jag låter det vara som det är...det märks väl kanske imorgon.


Nu ska jag surfa vidare.

Hade

Pou

Av Helena - 23 mars 2013 15:44

Pou finns det en app till telefon som heter, det är ungefär som tamagochis som va populära för några år sedan.
Den är jätte söt.

Nånting som människor skulle behöva är "fat burner" en typ potion, som han ska ta efter han ätit, annars blir han jätte tjock.   

Ska se om jag kan få in en bild.


  Kanske inte världens bästa bild, men det är Pou iaf. Den är ju jätte söt, tycker jag iaf.


Snart är det påsk, men känns inte så jätte kul att påskpynta när snön ligger kvar. Skulle ha bytt gardiner i köket å badrummet idag, men som sagt, känns inte så jätte kul.

Skulle ha satt påskfjädrar i träden utanför också, men det känns inte heller så kul när all snö är kvar.


Jaja, nu vill sambon kolla på nån skit film, får väl se vad det är för nåt då.


Av Helena - 5 mars 2013 14:13

  Här kommer lite bilder på kaninerna.


Stina ligger å myser


Lilla My(san)

 



Lilla Molly (syster till My(san)

 


Kaninmys

 


Almis


Almis igen.

 


Kaninmys igen, Almis är den som har matskålen över huvudet..hon kanske tyckte det va för ljust eller nåt   

 


Stina verkar vara lite sur?


Ronja till vänster och Sessan till höger, intressant med kaniner.

 


Ronja till vänster och Bella mittframför.

 

     

Så det va lite bilder på kaninerna.

Hämtade 3 nya burar åt dom i lördags, det tog hela dagen! Åkte vid 13-tiden, va klara strax efter 19.

2 riktigt rejäla uteburar och 1 tvåvåningsbur..tänkte att de skulle få mer utrymme med en våning till, men inte då..de sitter på nederdelen tillsammans!  Bild på uteburarna kommer så småningom.


Hade inte vi gjort det här i lördags så hade jag velat åkt på kaninSM i Borlänge, det hade ju vart skit kul skulle jag tro, men det blev kul i lördags ändå.   Blir säkert fler gånger i Borlänge hoppas jag! Eller nånannanstans i närheten!


Nu ska jag surfa vidare till en annan sida jag är medlem på..har vart medlem på den sidan i 10 år snart..måste vara rekord för mig att vara medlem nånstans så länge utan att tröttna.   







Ovido - Quiz & Flashcards