helenaass

Alla inlägg den 2 december 2012

Av Helena - 2 december 2012 09:58

...känns det som...

Detta blev verkligen en riktig myshelg.

Igår städade vi...eller jag iaf. Städade åt kaninerna och städade även huset och pyntade lite.

Sambon å hans pojk va ute å lekte och skottade, på kvällen satt sambons pojk och spelade i några timmar, medan jag å sambon satt i soffan och pratade med varandra. Med tända ljus...kan inte minnas när vi satt så sist. Det va verkligen mysigt.


Imorse när jag vaknade 5.30 ca..låg jag till ungefär 7...gick upp å bakade bröd så vi åt nybakade scones till frukost och jag dukade fint å mysigt med 1.a advent ljuset.


Känns lite tråkigt att jag är klar med samtalen också.


Har även flyttat på kaninburen från köket till vardagsrummet, de verkar trivas bättre inne i vardagsrummet än vad de gjorde i köket, men det är väl inte så konstigt heller, eftersom vi sitter för det mesta i vardagsrummet och i köket äter vi ju bara, sen är det väldigt mkt matos i köket också, och det är absolut inte bra för kaniner!

Så det känns väldigt skönt att jag fick in dom till vardagsrummet, precis som jag velat hela tiden. Och vilken plats det blev i köket!


Måste komma ihåg att skicka iväg julkorten också, ska nog in på torsdag till jula och titta på lite julklappar åt sambon också..kanske nån till, till sambons pojk. Mamma,pappa,syster å hennes dotter och självklart så ska djuren också få julklappar.   

Måste även försöka hinna köpa resten av julgodiset som är kvar att köpa.

Åh, va kul det är med jul...längtar verkligen till julafton. Dagen före julafton ska vi/jag spela bingolotto iaf..brukar ju vara uppesittarkväll då.


Får se om vi har nån liten julafton allihopa på lördagen eller nåt, det skulle verkligen vara mysigt.

Nästa lördag ska vi julbaka allihopa.

Nu ska jag surfa vidare till svtplay och kolla på Julkalendern: Mysteriet på Greveholm - Grevens återkomst.

Sen vet jag inte vad jag ska göra...plocka fram kartongerna som står LÄNGST in i skrubben med julsaker kanske...*suck* Varför måste saker som man ska använda hamna längst in?


Idag ska vi iaf ha en riktig mysdag har vi bestämt!


Hade bäst alla. kraam

Ovido - Quiz & Flashcards