helenaass

Alla inlägg den 20 november 2012

Av Helena - 20 november 2012 21:57

Eller vad det nu kan vara för vecka.


Jag har iaf jätte kul på jobbet på förmiddagarna, jag trivs jätte bra!

Jag pratade med svärmor tidigare ikväll för att höra om en adress i Skottland, och hon sa att det kan vara svårt att trivas till 100% eller tycka att det är kul till 100% men jag trivs och har jätte kul till 100%

Det är folk med humor och de verkligen bjuder på sig själva!   


Ska försöka sätta i ljusen i granen i helgen också, det är ju första advent nästa helg. Va fort det går...tycker inte det va länge sen det va julen 2011. Å det är även dags att köpa julgodis och julbaka snart också.


Va ju meningen att vi skulle gå på Twilight-Breaking dawn del 2 ikväll, men jag orkade inte, så jag tror jag ska jobba imorgon...men jag ställer ingen klocka utan jag åker nog när jag vaknar isf, men vaknar jag den tiden då jag brukar kliva upp så självklart går jag upp å åker till jobbet då.

Så engerad brukar jag inte vara i att jobba, men sen jag hamnade där jag är nu är det väldigt kul att jobba.


Det är en sån fruktansvärt bra gemenskap.


Nu ska jag ruska igång äldsta hunden så hon får kissa för natten, annars vaknar hon i natt å ställer sig vid dörren å skäller för att hon är kissnödig, alla hundar löper nu, så det blir sena nätter just nu...det är ganska jobbigt när man ska upp å jobba dagen efter.


Jag skulle gå ut med äldsta igår kväll vid den här tiden 22.30 och jag fick verkligen ruska igång henne, trodde först att hon va död, men hon va väldigt trött, min lilla snutta.


Här kommer en bild på min lilla Svante som fick följa med mig hem från jobbet igår.

 

Tycker det är något speciellt med honom, vet inte varför, men ibland kan jag få den känslan av nåt gosdjur...


Jag satt och läste om spöken i en tidning idag, så frågade jag en arbetskompis om han trodde på spöken och det lustiga va att han hade vart med om saker i sin barndom i samma område där min farmor och farfar bodde då jag också va med om en hel del också i samma område. Det va lite häftigt...så det va väl nånting med lägenheterna där då, men dom är borta nu både farmor och farfar och lägenheterna.


Jag kom ihåg när farfar låg på sjukhus och jag och mamma åkte upp till Ica i Hofors för att handla, när vi åkte till hofors så satt jag i baksätet och såg upp på stjärnorna och kände på mig/tänkte för mig själv "Nu är farfar död" sen när vi kom hem så ringde de från sjukhuset och sa att farfar va död...ganska lustigt egentligen.


Näe, nu måste jag nog gå ut med äldsta vovven och sen hoppa i säng om jag nu ska orka jobba imorgon...men får se hur det blir, är egentligen ledig, men orkar jag så ska jag jobba!


God natt.

Ovido - Quiz & Flashcards