helenaass

Alla inlägg den 13 november 2012

Av Helena - 13 november 2012 16:48

Usch va jobbigt det är att vara förkyld...låg hela dagen igår å har legat hela dagen idag, men skönt att vara på bättringsvägen iaf...kanske jag kan jobba imorgon, men jag tänker inte ställa nån klocka iaf...brukar iaf vakna runt 7 tiden och mår jag tillräckligt bra imorgon så åker jag å jobbar.


Jag blev glad igår (tror jag det va) när jag loggade in på bloggen, då jag hade en kommentar. Trodde först att det va från min tremänning som alltid brukar lämna kommentarer, men det va det ju inte.


Jag måste iaf bli frisk före torsdagkväll så att jag orkar gå på bio (Twilight - Breaking Dawn del 2)   

Har även beställt de första 4 filmerna, så de ligger på posten å väntar på lilla mig. Ska hämta ut dom när jag åker förbi ica...om jag jobbar imorgon så åker jag förbi...annars får det blir en annan dag så klart.


Usch va jag svamlar, men det är väl så när man skriver blogg, då blir det mycket svammel när man inte vet vad man ska skriva...iaf för mig...nån som håller med mig?


Skulle ha behövt åkt förbi Jula nån dag också...Det är en väldigt rolig affär...iaf när man kikar i katalogen, sen när man går i affären så finns det inte så mycket..tror man! Men det finns en hel del där inne, bara man vet var man ska titta.


Dags för att köpa julklappar och saker till julbaket snart också...Det är ju 1.a advent om ca 2 veckor bara.

Vet ju iaf vad jag ska köpa åt alla.

Hundarna: varsin Oxsvans

Katterna: klösbräda

Kaninerna: säng och ett till hus

Sköldisarna: Nå godis...tror det blir zoophobas.

Det är iaf djurens önskelista.


Hundarna är så fascinerade av kaninerna...är så roligt att titta på dom...iaf Ronja som står å tittar på dom hela dagarna.   


Jag har även planerat att jag ska flytta på veden i sommar och göra ett kaninhus/rum av veboden och bygga om lilla skyfflet där till kaninhus, det kommer säkert att bli jätte bra. Men frågan är vart veden ska vara, men jag får väl bygga en vebod till. Men om man isolerar den nuvarande veboden och gör den fin och gör trä runt om så kommer det att bli jätte bra.

Sen kanske sommaren 2014 ska jag nog börja med min kaninuppfödning.

Men Almis och Stina kommer alltid att vara innekaniner!

Vet redan nu hur jag ska bygga burarna och hur de ska se ut...det kommer att bli jätte bra.   


Nu ska jag fortsätta att kika på Tre kronor.

Hade bäst alla ni som läser min blogg!





Ovido - Quiz & Flashcards