helenaass

Alla inlägg under november 2011

Av Helena - 12 november 2011 12:22

Har ni nån gång varit med om nånting övernaturligt? Som att ni har sett en död människa och pratat med denna?

När jag och min mamma va hos min farmor och farfar när jag va runt 5-7 år, cyklade runt på en liten trehjuling som jag hade där..en liten "Moppe" i plast, det va enda leksak de hade så det fanns inte så mycket annat att göra för mig.

Men hur som helst så cyklade jag runt på den och in i vardagsrummet, in igenom ett fönster i vardagsrummet kommer mormor som har varit död sen mamma va 6 år! Mormor sade: Här kommer jag genom fönstret..

Jag blev ju jätte rädd eftersom jag inte va så gammal, jag sa aldrig det till mamma, för hon skulle inte tro mig ändå.

Hon tyckte att jag skulle gå in i vardagsrummet och se på tv, men det ville inte jag, sen dess blev jag rädd att vara där i vardagsrummet.


Men det huset där farmor och farfar bodde i finns inte kvar. Inget hus finns kvar där. Där är det en liten fin park istället där alla ungdomar samlas på helgerna/somrarna.

Av Helena - 1 november 2011 20:32

Första julmusten för i år..köpte på ica maxi i Falun idag, den va rätt god men fel märke bara..Det ska vara Apotekarnes..det är godast tycker jag.  


Dessa köpte jag på Jysk idag. Dom blir sköna i vinter dom.

 

Jag hoppades nästan att Jysk hade börjat med julsaker också, men de hade visst inte det..dom hade bara ställt upp bordet där julsakerna ska stå...De sa att julsakerna skulle vara uppe i slutet av veckan *suck* Hade verkligen behövt köpt ett par jätte fina ljusstakar, de va inte så farligt dyra heller..Men men, jag får väl försöka släpa med mig Johan in dit i slutet av veckan..kanske på Torsdag    Vi borde iaf åka in dit den här veckan. Vi köpte en present till syster idag, men den va trasig fast den va ny!!!!    *suck* Så den måste vi byta. Borde iaf åka in på Torsdag, för jag måste handla på Ica maxi igen..måste handla lite saker till det jag å Johans son ska göra på fredag också till Johans födelsedag på Lördag.  

Det blev en väldigt trevlig shopping tur i Falun idag...Det va faktiskt inte ens ett litet gnäll från Johan vilka affärer jag skulle in på.    Så det va jätte kul att vara i Falun med Johan idag.

Vi va även in på djurmagasinet och köpte mat åt marsvinen.

Så va jag in på Rusta och köpte 2 paket till Johan också.


Nu sitter Johan och spelar Zelda II på Nes. Hehe


Usch va jag har ont i fötterna idag, Vi åkte runt 11.30-11.45, kom hem runt 15-tiden och jag har fortfarande ont, så det blev en liten shoppingrunda iaf. Rusta,Jysk,Djurmagasinet,"systers paket-affär" och sist Ica Maxi.


På Torsdag ska jag hinna städa åt sköldisarna också, och så måste vi nog kanske hinna med Falun igen. *Hoppas*Hoppas*

Så måste jag hinna tvätta innan Lördag också.

På fredag så ska jag/vi stor städa så att det är fint här tills Lördag.


Nu har jag nog inge vettigt kvar att skriva om...inte vad jag kan komma på iaf.

God natt

Ovido - Quiz & Flashcards