helenaass

Direktlänk till inlägg 15 juli 2011

Några fina bilder å lite till

Av Helena - 15 juli 2011 11:37

     En jätte fin kvällsbild tagen från altan


  En fin bild över Dalälven


  En fin till bild över Dalälven.


jag ska fixa en bild på mig och Johan tillsammans också så vi/jag kan lägga ut. hihi


Undrar vad som händer idag...jag ska iaf in till djurmagazinet innan jag hämtar Johan å köpa lite fredagsgott till djuren. Dom behöver ju också lite gott när det är helg å fredagsmyyyyys   


Just nu sitter jag å tittar på filmen: Se upp för dårarna..den filmen är ganska bra.

Klockan är nu 11.49..å jag har fruktansvärt tråkigt just nu..Det regnar så det är inge kul att vara ute å pysslar heller *suck*


Imorgon ska vi eller iaf jag plocka ur släpet med mina saker och gå igenom dom, om det är nåt jag vill eller ska ha kvar, så jag hoppas det blir bra väder.

Men det blir det väl inte..det är väl regnperiod nu fram tills snön kommer.   


Näe, nu måste jag hitta på nåt..kanske spela lite Patapon.    haha näe, det va jätte svårt..iaf för mig som är tondöv, men Johan får lära mig det sen...nån gång

Jag är bara jätte sugen på att spela Castlevania - Symphony of the night.


Jahapp, nu är filmen slut..hm..vad ska jag göra nu då??

Lyssa på musik ett tag, tills hundarna ska ut? Hm..jo det blir nog så..har f*n ingenting att göra idag..städa? Det gjorde jag igår. Hm...Fredag...hm??


Värsta grymma tjejen med Magnus Uggla är väldigt bra faktiskt.

Jag skulle faktiskt vilja ha min spel lista in på min mp4.a, går det?  hm?? Johan!!!   


Kan ju sitta här å skriva till 14.30 tills hundarna ska ut.


Kan ju spela lite Zumba kanske...är ju både kul å effektivt men jobbigt.

Eller nåt annat roligt tv-spel...jag klarade Piff å Puff - The rescue? (eller vad det nu heter) på 20 minuter i måndags tror jag det va. Då blev jag stolt över mig själv..det är inte ofta man klarar ett spel på 20 minuter, det va ju iaf..ca...20 år sedan jag spelade det....usch, 20 år sen...låter som man är gammal kärring på 40-50 år. hahaha


Usch va det blåser å regnar, riktig storm ute ju.

Riktigt höstväder både ute å inne, ute regnar å blåser det å inne är det jätte kallt.


Vi pratar om att skaffa ankor,gäss eller höns. Jag skulle även vilja ha en gris eller två. 2 stycken jätte söta griseknoer   så kan vi sitta å titta på tv eller film å äta godis när Johan gör nåt annat haha va gulligt det skulle vara.


En typ släktings syster hade en jätte söt liten minigris som rymde ner på byn ganska ofta, och hade jag varit tillräckligt gammal och bott själv när hon gjorde sig av med den så hade jag mer än gärna tagit hand om den. Den va så jätte söt.   

Men vanliga grisar är också jätte söta, så kan man mata dom med nappflaska också, jätte sött ju, måste försöka övertala Johan bara. Men de ska INTE  gå till slakt isf, isf blir de familjemedlemmar!!

Marcus ska ena grisen heta iaf, det har jag besämt mig för, den andra grisen ska vara en tjej..hon ska heta Ylva.   om jag får bestämma dvs.


Nu ska jag försöka hitta på nåt å göra, lyssna på musik å titta ut genom fönstret på regnet å frysa lite till. *suck*


Jag älskar dig Johan!     Nu och för evigt.    

 
 
Ingen bild

Din Johan för alltid

15 juli 2011 13:06

Lyssna på musik och ta det lugnt en stund, lugnet är slut när jag kommer hem då vi ska åka och handla och allt annat...

Djur är bra att ha när de tillför något, t.ex lägger ägg eller är goda på matbordet. Tack för du döper grisen efter mitt andranamn, dock ingen garanti för att jag inte ska vilja ha den som smörgåspålägg. Vi kan ha en "Marcus" först och när vi ätit upp den kan vi skaffa en "Ylva". Eller så döper vi dem efter deras syften: Julgrisen, Påskgrisen, Grillgrisen osv?

Det är bra väder att vara inne och mysa, se på film och elda i kaminen. Inte gör det något om det är lite regnigt och kallt ett tag :-)

Jag älskar dig också Helena!

 
Tess

Tess

16 juli 2011 23:29

Fina bilder, speciellt den första. :)

http://tesss1.bloggplatsen.se

Helena

18 juli 2011 09:35

Japp. Den är tagen från altan på baksidan.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 11 augusti 2013 19:14

Japp, precis. Jag ska börja med en ny blogg. Har även kvar denna ett tag men vet inte hur länge, så om denna skulle vara borta en dag så vet ni varför. Eller så har jag kvar denna blogg som jag lägger upp bilder å sånt i, för jag tror inte det blir...

Av Helena - 3 juli 2013 17:10

Helt okej vecka hittils. Jag har iaf bestämt mig för att sälja den här!     Måtten på den: Längd: 120 cmBredd: 50.5 cm Höjd: 45 cm   Den passar till marsvin eller till väldigt små kaniner! Jag har bara använt den 2 ggr, så den är näst...

Av Helena - 30 juni 2013 20:46

F.r.o.m imorgon så är min blogg lösenordsskyddad! Imorgon senast klockan 21.00 är den lösenordsskyddad pga personliga saker! ...

Av Helena - 29 juni 2013 21:39

Jag och min kära syster va upp till Norns bruk utanför hedemora/vikmanshyttan igår kväll och tittade lite, låg mitt ute i ingenstans. Åkte först fel, svängde åt fel håll när vi skulle rätt fram, men till slut åkte vi tillbaka till Vikmanshyttan och t...

Av Helena - 7 juni 2013 16:09


  Jag med en orm på Bessemerfesten i Hofors.      Fanns väl några som sålde en hel del intressanta saker, men jag köpte brända mandlar och jordgubbar. Det bästa med den svenska sommaren är just:     Sitter och väntar på att ett recept s...

Ovido - Quiz & Flashcards